Coronavirus Maatregelen RIVM

Ford presenteert de nieuwe Ford Fiesta

17-9-2021

Ford presenteert de nieuwe Fiesta, met een zelfverzekerd nieuw design en voorzien van een uitgebreid technologiepakket. De nieuwe Fiesta is leverbaar met mild hybride aandrijflijn en daarmee is de compacte hatchback klaar voor de toekomst.

Het nieuwe, onderscheidende design maakt de uitstraling van de Fiesta nog expressiever. De verschillende uitvoeringen zijn voorzien van unieke stijlelementen en hebben elk een heel eigen karakter. De basic Connected, de luxere Titanium, de sportieve ST-Line en de stoere en avontuurlijke Active vormen de basis van de modelopbouw. Wie een rijkere uitrusting wenst kan bovenop de Titanium, ST-Line of Active voor de ‘X’ uitvoering kiezen.

Voor ultieme luxe en comfort is er als ‘top of the line’ de Vignale uitvoering die het karakter van de Titanium, ST Line en Active versterkt met extra luxe en comfort, als aanvulling op de sowieso zeer rijk uitgeruste X-versies.

Technologie van de nieuwste generatie zorgt dat de nieuwe Fiesta een nog betere, intelligentere en verbonden rijbeleving biedt. Alle versies van de nieuwe Fiesta zijn voor het eerst voorzien van led-koplampen. Optioneel is de geavanceerde Matrix led-technologie met automatisch grootlicht met antiverblindingsfunctie en een lichtbundel die zich voor optimaal zicht aanpast aan slechte weersomstandigheden1.

De nieuwe Ford Fiesta is leverbaar met een 12,3 inch digitaal instrumentenpaneel dat de bestuurder optimaal informeert. Local Hazard Information1 (waarschuwing voor gevaren op de route) en Wrong-Way Alert1 (waarschuwing tegen spookrijden) debuteren in de nieuwe Fiesta, samen met een hele reeks verfijnde rijassistentiesystemen.

Geëlektrificeerde aandrijflijnen in de nieuwe Fiesta helpen brandstof te besparen en emissies te reduceren, terwijl ze ook het rijplezier vergroten. Ford EcoBoost Hybrid 48-volt mild hybride technologie verhoogt de brandstofefficiëntie en versterkt tegelijkertijd de rijdynamiek met extra krachtige acceleratie. De technologie werkt nauw samen met Fords (optionele) automatische Powershift-zeventrapstransmissie, die snel en nauwelijks merkbaar schakelt voor een uiterst comfortabele en vertrouwde rijbeleving.

Ford presenteert ook de nieuwe, door Ford Performance ontwikkelde Fiesta ST. De rijbeleving in deze ‘hot hatchback’ wordt versterkt door de nieuwe Matrix led-koplampen, nieuwe, door Ford zelf ontwikkelde Performance-stoelen, sportieve designdetails zoals de grille in Chrystaline Grey en de optionele carrosseriekleur Mean Green – maar ook door het 10 procent hogere koppel van 320 Nm.

“Meegaan met de tijd en steeds weer de norm bepalen voor rijplezier, technologie en efficiency zijn de pijlers onder het voortdurende succes van de Ford Fiesta”, zegt Roelant de Waard, general manager Passenger Vehicles bij Ford Europa. “De nieuwe Fiesta is opnieuw een grote sprong voorwaarts voor het compacte segment en biedt voor elke levensstijl de juiste uitvoering.”

Neem contact op

Ford Fiesta varianten Ford Fiesta Active strand Ford Fiesta MVEH 

  • Fris design, sterk karakter

    De nieuwe Ford Fiesta is gebaseerd op het B-platform, dat zijn kwaliteiten heeft bewezen en die ook de basis vormt voor de Puma, Fords compacte SUV. De Fiesta wordt in Nederland uitsluitend als vijfdeursvariant gevoerd. De nieuwe vormgeving van de Fiesta omvat onder meer een hogere motorkap en een hoger geplaatste grille. Het Ford-logo is nu in de grille gemonteerd in plaats van op de rand van de motorkap, wat de uitstraling op de weg versterkt. Nieuwe led-koplampen zijn standaard en dragen met hun slanke, horizontale design bij aan de zelfverzekerde, moderne designtaal van de nieuwe Fiesta. Aan de achterzijde zijn de achterlichten nu voorzien van een zwarte omlijsting, wat de auto een verfijnd aanzien geeft. De optionele led-achterlichten zijn aan de buitenzijde afgewerkt in Premium Black. Elke variant van de Fiesta heeft een sterk eigen karakter, met een specifiek design voor het dashboard en de grille. Kenmerkende designelementen aan buiten- en binnenzijde versterken het eigen karakter van elke versie. De uitvoeringen Connected en Titanium onderscheiden zich met een brede grille met horizontale lamellen en een hoogglanzend verchroomde omlijsting. Ook hebben ze kenmerkende luchtopeningen aan weerszijden. In de Titanium-uitvoering zijn ook de lamellen in de grille verchroomd, net als de omlijsting van de ruiten. De op de Ford Performance-modellen geïnspireerde ST-Line heeft een sportiever karakter en is te herkennen aan zijn nieuwe grille, met een dieperliggende, hoogglanzend zwarte honingraatstructuur. Brede luchtopeningen aan weerszijden zijn afgewerkt in carrosseriekleur en de extra grote luchtinlaat onder de grille geeft de auto een gefocuste uitstraling. De SUV-achtige Active-variant onderscheidt zich met stoere stijlelementen die de auto een avontuurlijk karakter verlenen. De brede grille is voorzien van opvallende horizontale lamellen in hoogglans zwart. De luchtopeningen aan weerszijden zijn hoger en opvallender dan die van de andere uitvoeringen – wat de Active-versie, die hoger op de wielen staat, een duidelijk crossover-uiterlijk geeft. Zeven nieuw ontworpen lichtmetalen velgen vullen het nieuwe, stoere carrosseriedesign fraai aan en er zijn ook twee nieuwe carrosseriekleuren: Boundless Blue en Beautiful Berry. Voor het beste op het gebied van stijl en exclusiviteit is de Vignale uitvoering te bestellen op de Titanium X, ST-Line X en Active X. De Vignale-uitrusting omvat specifieke designelementen, zoals exclusieve lichtmetalen 17 inch en 18 inch velgen, hoogwaardige Sensico stoelbekleding en decoratieve elementen in het interieur in mat carbon-effect (afhankelijk van de versie).


  • Geëlektrificeerde aandrijflijn

    De nieuwe Ford Fiesta rijdt mede dankzij de EcoBoost Hybrid 48-volt mild hybride aandrijflijn en de EcoBoost-benzinemotor zuinig, verfijnd en vlot. De EcoBoost Hybrid is voordeliger in het gebruik en biedt extra rijplezier – dat het DNA is van de Fiesta – dankzij de BISG, een met een riem aangedreven geïntegreerde starter-generator. De BISG is in de plaats gekomen van de conventionele wisselstroomdynamo en startmotor. De BISG regelt de terugwinning van energie – die normaliter verloren gaat tijdens het remmen en als de bestuurder het gaspedaal loslaat. Deze energie wordt opgeslagen in het luchtgekoelde 48-volt lithium-ion accupakket. De BISG fungeert ook als elektromotor. De BISG gebruikt de opgeslagen energie om de benzinemotor te ondersteunen met extra trekkracht en levert stroom aan de elektrische componenten. De mild hybride technologie kan de benzinemotor binnen 350 milliseconden starten nadat het Auto Start-Stop-systeem de motor heeft uitgeschakeld. Dit systeem werkt al bij snelheden onder 25 km/u met gas los tot stilstand – zelfs als een versnelling is ingeschakeld en het koppelingspedaal is ingetrapt. Dat zorgt voor extra brandstofbesparing. De 1.0-liter EcoBoost Hybrid is er met een vermogen van 92 kW (125 pk) en is gekoppeld aan een handmatig te bedienen zesversnellingsbak. Het brandstofverbruik volgens WLTP bedraagt minimaal 4,9 l/100 km en de CO2-emissie minimaal 111 g/km2 – een verbetering van vijf procent ten opzichte van de niet-hybride 1.0-liter EcoBoost met hetzelfde vermogen. In de stad kan dat oplopen tot tien procent volgens berekening van Ford. De 92 kW (125 pk) EcoBoost Hybrid is er ook met een automatische Powershift-transmissie met zeven versnellingen en dubbele koppeling. Deze configuratie heeft een WLTP verbruik van 5,2 l/100 km en 117 g/km CO2-emissie. De Powershift-transmissie houdt de motor in het optimale toerengebied voor maximale efficiency en schakelt het Auto Start-Stop-systeem in bij snelheden onder 12 km/u voor een nog grotere brandstofbesparing in stadsverkeer. Het rijplezier wordt verhoogd door de automatische transmissie die drie versnellingen ineens kan terugschakelen als de bestuurder maximale acceleratie vraagt voor een snelle inhaalmanoeuvre. Fords 1.0-liter EcoBoost-motor is er ook met een vermogen van 74 kW (100 pk), met een WLTP verbruik vanaf 5,2 l/100 km en een CO2-emissie vanaf 118 g/km. Net als de EcoBoost Hybrid-variant is de motor voorzien van directe brandstofinspuiting onder hoge druk, dubbele onafhankelijke variabele kleptiming en een excentrische krukas voor een verfijnde loop. De motor is gekoppeld aan een handmatig te bedienen zesversnellingsbak. De bestuurder kan het aantrekkelijke rijgedrag van de Fiesta aanpassen met de keuze uit de rijmodi Normal, Sport en Eco Drive. Afhankelijk van de gekozen modus wijzigen de reacties van het gaspedaal, ESC, tractiecontrole en de timing van het schakelen van de eventueel aanwezige automatische transmissie. De Ford Fiesta Active is bovendien voorzien van de rijmodi Trail en Slippery.


  • Zelfverzekerd, comfortabel en voorzien van verbonden technologie

    De standaard led-koplampen omvatten led-dimlicht, led-grootlicht en led-dagrijverlichting voor optimaal zicht en dito zichtbaarheid. De Matrix led-koplampen van de hogere uitrustingsniveaus kunnen de lichtbundel aanpassen aan de situatie1. Manoeuvreerverlichting en slechtweerverlichting1 worden ingeschakeld als de sensors van de auto signaleren dat de bestuurder op lage snelheid probeert te manoeuvreren of de ruitenwissers inschakelt. Dan wordt automatisch de matrix van de koplampen aangepast om de bestuurder optimaal zicht te bieden. De aan de voorzijde gemonteerde camera signaleert eventueel tegemoetkomend verkeer en geeft dat door aan de koplampen. Het grootlicht met antiverblindingsfunctie creëert op basis daarvan een opening in de lichtbundel zodat het licht niet rechtstreeks in de ogen van de tegemoetkomende bestuurder(s) schijnt. De technologie maximaliseert het gebruik van het grootlicht zodat de bestuurder in het donker optimaal zicht heeft zonder dat tegemoetkomende bestuurders worden verblind.

    Bereken de inruilwaarde


Ford Fiesta Interieur Ford Fiesta ST Mean Green Ford Fiesta MVEH 

  • Geconnecteerde technologieën

    Een 12,3 inch volledig configureerbaar TFT-instrumentenpaneel biedt de mogelijkheid om de weergave van informatie te personaliseren en bepaalde informatie prioriteit te geven, inclusief navigatieaanwijzingen. Het toont specifieke thematische weergaven die samenhangen met de gekozen rijmodus. Een afzonderlijk deel van het scherm geeft informatie met hoge prioriteit weer, zoals die van rijassistentiesystemen. In de nieuwe Fiesta is Wrong-Way Alert1 een van de toevoegingen aan de geavanceerde rijassistentiesystemen. Het systeem geeft op basis van input van de achter de voorruit geplaatste camera en van het navigatiesysteem optische en geluidssignalen om de bestuurder te waarschuwen als hij via de afrit een snelweg dreigt op te rijden. Andere beschikbare geavanceerde technologieën zijn onder meer Adaptive Cruise Control met start-stopsysteem en verkeersbordherkenning1, ontwikkeld om een veilige afstand te bewaren tot de voorligger. Het systeem kan de Fiesta – mits die uitgerust is met de Powershift-transmissie – automatisch volledig tot stilstand brengen en weer op gang brengen in langzaam rijdend en stilstaand verkeer. Active Park Assist1 helpt de bestuurder in de stad om een geschikte parkeerplaats te vinden. Ook kan het de besturing overnemen om de Fiesta zowel parallel aan de rijrichting als haaks erop tussen andere auto’s te parkeren. De bestuurder hoeft alleen de gas- en rempedalen en transmissie te bedienen. Technologieën om aanrijdingen te helpen voorkomen of de gevolgen ervan te beperken zijn onder meer Lane-Keeping Aid1 en Pre-Collision Assist met Active Braking1. Geavanceerde connectiviteitsfuncties helpen de bestuurder van de nieuwe Fiesta ook om ontspannen van de auto te genieten. Met de tot de standaarduitrusting behorende FordPass Connect-modemtechnologie3 zijn diverse functies gemakkelijk op afstand te bedienen via de FordPass app4, zoals het ver- en ontgrendelen van de portieren en – met de Fiesta met de automatische zeventrapstransmissie – starten van de motor5. Ook kan het systeem de locatie en de status van de auto weergeven, evenals alarmmeldingen, de bandenspanning, status van de motorolie en nog veel meer. De connectiviteit in de nieuwe Fiesta maakt ook actuele verkeersinformatie mogelijk, inclusief waarschuwingen voor lokale gevaren tijdens de rit1, als die nog niet zichtbaar zijn. Met het optionele SYNC 3 infotainmentsysteem6 kan de bestuurder eenvoudig de audio- en navigatiesystemen en een verbonden smartphone bedienen via gesproken commando’s. Het systeem ondersteunt zowel Apple CarPlay als Android Auto™ en omvat een acht inch touchscreen met de mogelijkheid om in- en uit te zoomen en te bladeren met zogenoemde pinch- en swipe-bewegingen van duim en wijsvinger. Het scherm kan ook het 180o-beeld weergeven van de optionele achteruitrijcamera. Nieuwe Fiesta’s die zijn uitgerust met SYNC 3 zijn nu ook voorzien van Rear Occupant Alert, om te voorkomen dat de bestuurder na een rit kinderen of huisdieren in de auto achterlaat als hij uitstapt. Het systeem herinnert de bestuurder eraan de achterbank te controleren als bij vertrek de achterportieren zijn geopend. Andere optionele premium functies zijn onder meer draadloos opladen van smartphones en een B&O audiosysteem met negen speakers, een geïntegreerde subwoofer en een 575 watt sterke Digital Signal Processing Amplifier voor Surround Sound7.


  • Nieuwe Fiesta ST ook in Mean Green

    Ford presenteert ook de nieuwe, uiterst sportieve Fiesta ST, die is ontwikkeld door Ford Performance. Het frisse nieuwe design omvat onder meer een agressiever vormgegeven front, met een honingraatstructuur voor zowel de grille als de luchtinlaat daaronder en grotere luchtopeningen opzij. De grille en de luchtopeningen aan weerszijden zijn afgewerkt in het kenmerkende Chrystaline Grey. De aerodynamische, diepere voorspoilerrand, de zijskirts, de achterspoiler en de achterdiffuser zijn in carrosseriekleur uitgevoerd. De 18 inch lichtmetalen velgen zijn uitgevoerd in donker Magnetite. En de keuze voor carrosseriekleuren is uitgebreid met het ST Mean Green. Nieuwe Performance-stoelen zijn specifiek ontwikkeld om tijdens bijzonder snel rijden optimale ondersteuning en comfort te bieden. De geïntegreerde hoofdsteun en de 14-voudige verstelmogelijkheden maken het mogelijk om de ideale zitpositie te vinden. De stoelen zijn bekleed met Sensico – voor een hoogwaardig comfort – en afgewerkt met contrasterend rood stiksel. Een aan de onderzijde afgeplat sportstuur en de toepassing van matte folie met carbon-effect en rode accenten geven het interieur een extra sportief karakter. De nieuwe Fiesta ST accelereert vanuit stilstand in 6,5 seconden naar 100 km/u. De topsnelheid ligt op 230 km/u. De 1.5-liter EcoBoost-motor in de Fiesta ST levert 147 kW (200 pk) bij 6.000 t.p.m. en het maximumkoppel is toegenomen van 290 naar 320 Nm tussen 1.600 en 4.000 t.p.m. Met de gepatenteerde, koud gevormde ‘force vectoring’ vering en Tenneco twin-tube schokdempers aan de voorzijde stuurt de Fiesta ST scherp in en blijft de carrosserie optimaal stabiel. Een optioneel, mechanisch Quaife-sperdifferentieel zorgt voor extra tractie en een optimale wegligging in bochten. Behalve de rijmodi Normal en Sport is de nieuwe Fiesta ST ook voorzien van een Circuit-modus. In de Circuit-modus is de tractiecontrole uitgeschakeld en laat het elektronische stabiliteitscontrolesysteem een grotere sliphoek toe voor gebruik op het circuit. “Dat Ford de nieuwe Fiesta ST tegelijk met de andere versie van het uitgebreide gamma van de nieuwe Fiesta introduceert, betekent dat klanten nooit zoveel keuze hadden als nu – van chic voor in de stad via avontuurlijk outdoor tot super sportief: er is een nieuwe Ford Fiesta voor iedereen”, besluit De Waard.

    Boek een proefrit


# # #

Kijk op fiesta.fordpresskits.com voor al het persmateriaal

  1. Driver-assist features are supplemental to and do not replace the driver’s attention, judgement and need to control the vehicle
  2. Ford Fiesta 125 PS 1.0-litre EcoBoost Hybrid homologated CO2 emissions 111-138 g/km and homologated fuel efficiency 4.9-6.1 l/100 km WLTP.
    Ford Fiesta 155 PS 1.0-litre EcoBoost Hybrid homologated CO2 emissions 111-133 g/km and homologated fuel efficiency 4.9-5.9 l/100 km WLTP.
    Ford Fiesta 100 PS 1.0-litre EcoBoost homologated CO2 emissions 118-144 g/km and homologated fuel efficiency 5.2-6.4 l/100 km WLTP.
    Ford Fiesta ST 200 PS 1.5-litre EcoBoost homologated CO2 emissions 139-153 g/km and homologated fuel efficiency 6.1-6.8 l/100 km WLTP.
    CO2 emission and fuel efficiency ranges may vary according to vehicle variants offered by individual markets.
    The declared WLTP fuel/energy consumptions, CO2-emissions and electric range are determined according to the technical requirements and specifications of the European Regulations (EC) 715/2007 and (EU) 2017/1151 as last amended. The applied standard test procedures enable comparison between different vehicle types and different manufacturers.
  3. Features may require activation.
  4. FordPass app, compatible with selected smartphone platforms, is available via download. Message and data rates apply. FordPass Connect, the FordPass app and complimentary Connected Service are required for remote features (see FordPass terms for details). Connected Service and features depend on Vodafone or Vodafone partner mobile network availability. Evolving technology/mobile networks/vehicle capability may limit functionality and prevent operation of connected features. Connected Service excludes Wi-Fi hotspot.
  5. In regions permitted by law.
  6. Don’t drive while distracted. Use voice-operated systems when possible; don’t use handheld devices while driving. Some features may be locked out while the vehicle is in gear. Not all features are compatible with all phones.
  7. BANG & OLUFSEN™ and B&O™ are registered trademarks of Bang & Olufsen Group. Licensed by Harman Becker Automotive Systems Manufacturing Kft. All rights reserved.


Nieuws

Aanbiedingen

De laatste aanbiedingen

Nieuws

Laatste nieuws



Beoordelingen