COOKIE BELEID
Cookies zijn noodzakelijk voor het optimaliseren van onze website. Het helpt ons om algemene gebruiksstatistieken vast te leggen, en het opslaan van andere informatie waardoor wij onderdelen zoals de vergelijkfunctie kunnen aanbieden. Deze cookies slaan geen identificeerbare persoonlijke informatie op. U vindt meer informatie over onze cookies op de Privacy Beleidspagina

30-8-2019

Werving voor nationale teams – onder de naam Fordzilla begon op Gamescom in Duitsland

Overal ter wereld kruipen elke dag miljoenen mensen achter het stuur van een virtuele Ford en genieten ervan om met vrienden te racen en onderdeel uit te maken van een online-community. Ford gaat op zoek naar de beste online-racers voor het eerste eigen eSportsteam. 



  • Ford begon de zoektocht naar kandidaten op Gamescom, de grootste gamebeurs van Europa.

    Ford was op zoek naar kandidaten voor nationale Fordzilla-teams voor Frankrijk, Duitsland, Italië, Spanje en het Verenigd Koninkrijk. Ook komt er een Europees team dat zal bestaan uit de topspelers van elk nationale team.

    “We hebben een raceverleden waar anderen alleen maar van kunnen dromen. Dit is het moment om die knowhow te gebruiken en toe te passen op de wereld van eSports. Dit kunnen we doen door de nieuwe generatie autocoureurs te inspireren om een rit te maken in een van onze Ford Performance auto’s.” aldus Nederlander Roelant de Waard, Vice President Marketing Sales & Service bij Ford Europa.


  • Ford wordt steeds nieuwsgieriger naar de synergie tussen gamen en mobiliteit

    De synergie tussen gamen en mobiliteit kan helpen vormgeven hoe we ons in de toekomst allemaal gaan verplaatsen, bijvoorbeeld als passagiers in autonome voertuigen of zelf ‘in-control’ genietend van de spanning van een Performance auto.

    “Het onderscheid tussen echte en virtuele werelden begint te vervagen. Gamen is onderdeel geworden van de heersende cultuur. Topgamers dagen professionele coureus in het echt uit en veel van onze dagelijkse activiteiten zijn ‘vergamed’: van het gebruik van fitnessapps tot het verzamelen van loyaliteitspunten voor gratis koffie”, zegt Nederlander Amko Leenarts, Director Design bij Ford Europa. “De passie en expertise van de gamecommunity, kan ons helpen bij de beeldvorming over hoe reizen in de toekomst eruit zal zien. Een vraagstuk dat ons uiteraard enorm bezighoudt en iets waar we echt enthousiast over zijn.”


  • Een van de games waarin Fordzilla gaat meestrijden is het bekroonde Forza Motorsport 7

    Forza Motorsport is ontwikkeld door Turn 10 Studios van Microsoft Game Studios. De Forza-serie is de populairste raceserie en bedient een van de grootste racecommunity’s ter wereld. Elke maand spelen wereldwijd miljoenen mensen Forza-games; 1 miljoen spelers kiezen in de game voor Ford-auto’s.

    “We zijn erg blij dat Forza Motorsport dé game voor grote merken als Ford blijft en dat ze eSportsinitiatieven opzetten”, zegt Justin Osmer, Sr. Manager of Partnership Development bij Turn 10 Studios, de makers van Forza Motorsport. “Miljoenen fans spelen Forza-games. We zien een belangrijke toename in het aantal deelnemers (of gewoon toeschouwers) aan eSports. Het is geweldig om te zien dat een trouwe partner als Ford het nog aantrekkelijker maakt voor mensen om deel te nemen.”

Wil jij niet alleen in games maar ook in het echte leven in een Ford rijden?

Bekijk dan ons aanbod of neem contact met ons op om ons jouw specifieke wensen te laten weten.

Ons aanbod Contact


 Deel dit bericht



Nieuws